Tilbage til oversigt

Det Faglige Hus forlænger GOG-aftale

Fagforeningen og A-kassen Det Faglige Hus har siden sæsonen 2018 været at tælle blandt hovedsponsorerne i GOG, og en frisk aftale sikrer nu, at samarbejdet mellem parterne fortsætter i de kommende år.

Ifølge Mette Jul, der er chefkonsulent i virksomheden, gik Det Faglige Hus ind i hovedsponsoratet med et ønske om at blive kendt af en bredere del af befolkningen gennem eksponeringer i tv og for at kunne tilbyde medlemmerne billetter til håndboldkampe på øverste niveau.

”Vi har været meget tilfredse med den eksponering vi har fået i de seneste sæsoner. Noget af tiden var det selvfølgelig specielt, fordi der ikke var tilskuere i hallerne, men så længe der er blevet spillet og kampene er blevet vist på tv, har vi været glade for, at vores navn stadig har været synligt på spillerdragterne og bandereklamerne,” siger Mette Jul.

Mens håndbolden i perioder var helt lukket ned på grund af coronapandemien, har det været lige modsat hos Det Faglige Hus, hvor aktivitetsniveauet steg betragteligt efter Mette Frederiksens tale 11. marts 2020, og lige siden har der været nok at se til.

”Vi fik virkelig prøvet maskinrummet af. Dels havde vi travlt med at servicere de kunder, der havde brug for vores hjælp efter nedlukningen, dels opstod der en stor utryghed på arbejdsmarkedet, som betød, at danskerne helt generelt fik øjnene op for værdien af at være sikret gennem fagforening og A-kasse,” fortæller Mette Jul, som er glad for, at tilstandene nu er mere normale.

Vigtigt at være landsdækkende

Som et led i sponsoraftalen kan Det Faglige Hus invitere håndboldinteresserede med til kampene i Phønix Tag Arena, og ifølge Mette Jul er der rift om billetterne.

”Det er fedt, at vi nu igen kan sende en masse glade fans til tophåndbold. Interessen er selvfølgelig størst i lokalområdet, men alle har muligheden for at komme med, og det betyder, at der også er nogle af vores medlemmer fra andre dele af landet, som kommer med til Gudme,” siger Mette Jul.

”Vi er en landsdækkende virksomhed, så derfor betyder det meget for os, at kampene bliver vist på tv, og i den forbindelse er det klart, at opmærksomheden kun stiger, når klubben har succes. Det gælder både, når GOG klarer sig godt i ligaen, men det bliver heller ikke mindre godt for os, når spillerne markerer sig flot på landsholdet under slutrunderne,” lyder det videre.

Forlængelsen skaber stor glæde i GOG

Ifølge GOG-direktør Kasper Jørgensen er den nye aftale med Det Faglige Hus en vigtig brik i bestræbelserne på at opnå endnu mere sportslig succes, og derfor er han selvfølgelig også meget glad for, at hovedsponsoratet forlænges.

”Det siger sig selv, at vi er afhængige af faste indtægter, hvis vi skal drive en elitehåndboldklub, som skal spille med om guldet i Danmark og kunne gøre sig gældende i de europæiske turneringer, sådan som vi alle ønsker. Derfor er vi glade for den opbakning, som Det Faglige Hus giver til projektet, men jeg er også virkelig glad for, at vi kan give noget den anden vej,” siger Kasper Jørgensen og fortsætter:

”Det Faglige Hus er en landsdækkende virksomhed, som i 2018 lavede en aftale med os for at opnår øget omtale i hele Danmark. Derfor ser jeg den nye aftale som en blåstempling af vores produkt, og jeg vil love, at vi vil gøre alt, hvad vi kan på banen for også at sikre Det Faglige Hus en masse eksponering i de kommende sæsoner.”