Jens Schultz gode oplevelser i GOG fortsætter med Stark
Efter mere end et halvt århundredes drift, hvor trælastvirksomheden har været kendt af alle sydfynboer som “Jens Schultz”, sluttede en æra som familieejet den 1. marts, da virksomheden officielt blev en del af Stark-kæden. Men skiftet ændrer intet på den tætte lokale tilknytning til foreningslivet, slår direktør Thomas Skovlund Madsen fast med syvtommersøm.
“Der er stor respekt for det, Jens Schultz har skabt gennem årene, og vi er stadig en lokalt forankret virksomhed, der lever af de lokale kunder og håndværkerne, og vi vil fortsat leve højt på at være tæt på kunderne, og en del af det er, at vi har sponsorater og erhvervsnetværk i lokalområdet,” siger Thomas Skovlund Madsen, som har været ansat i Jens Schultz siden 2008.
“Virksomheden har skiftet navn, men filosofien er den samme. Vi har drevet købmandsskab i 50 år, og det gør vi stadig. Derfor kan vi stadig gøre det, vi plejer. Det er vigtigt for Stark med lokal forankring, og der er et stort ønske om at bakke op om nærsamfundet,” konstaterer Thomas Skovlund Madsen videre.
Samhørighed på lægterne
Ganske som alle andre håndboldinteresserede savner trælastdirektøren at kunne følge GOG-kampene live i Phønix Tag Arena, og den opfattelse deler han med sine 130 ansatte og de kunder, som under normale omstændigheder ville have overværet talrige gode kampe i denne sæson.
“Vi tager både kunder og medarbejdere med i hallen, og vi har ikke problemer med at få afsat billetterne. Det er en særlig oplevelse at være i Gudme til håndbold, og VIP-arrangementer er gode. Man møder mange, man kender, og på kontoret er der altid en god stemning om mandagen efter kampene. Desuden har vi selvfølgelig også lavet forretningsaftaler i hallen gennem tiden – både den ene og den anden vej. Det er jo en naturlig del af at netværke, og det bliver ikke mindre, når man får sjove oplevelser sammen,” siger Thomas Skovlund Madsen, der selv er i hallen 5-10 gange om året:
“Der er rigtig mange, der gerne vil afsted, så det er selvfølgelig ikke kun direktøren, som skal til bold. Vi finder ud af det fra gang til gang, så både kunder og medarbejdere får mest muligt ud af det. Hele pointen med vores sponsorater er, at de skal være aktiver for os alle sammen.”
Dækker vidt og bredt på Fyn
Som en del af Stark er Thomas Skovlund Madsens fire foretninger i Svendborg, Rudkøbing og Marstal blevet en del af en landsdækkendekæde på 73 butikker, og kundegrundlaget vil uændret findes på Østfyn, Sydfyn og øerne, og derfor bliver der også givet støttekroner til i det initiativer i området.
Og direktøren understreger, at virksomheden spænder vidt, når det kommer til støttekronerne, fordi ønsket er at bakke op om de interesser, som medarbejdere og kunder har, så der er mange andre end GOG, som får glæde af opbakningen.
“Vi har selvfølgelig mange kunder, der er interesseret i håndbold, men vi sponsorerer faktisk også karateklubber, bordtennis, flagalléer, haller og alt muligt andet. Vi kan selvfølgelig ikke være alle steder, men vi prøver at dække så bredt som muligt de steder ,hvor vores kunder og medarbejdere er,” lyder det fra Stark-direktøren.