Tilbage til oversigt

Select klæder GOG-spillerne på de næste 5 år

Det danske sportsmærke Select har i de seneste tre sæsoner sørget for, at spillerne i GOG er klædt ordentligt på til både træning og kamp. I sommerpausen har parterne indgået en ny sponsoraftale, der betyder, at Select også i de kommende fem sæsoner vil have ansvaret for de gule bluser blandt meget andet.

Det er ikke helt almindeligt, at der indgås sponsoraftaler, der rækker et halvt årti frem i tiden, og GOG-direktør Kasper Jørgensen lægger ikke skjul på, at han er særdeles godt tilfreds med det lange perspektiv.

“Det betyder, at vi har en sikkerhed for at den del af forretningen er på plads, og det glæder os meget. Vi har følt os godt behandlet af Select – vi føler, at vi bliver hørt, vi føler, at vi har en god samarbejdspartner, som er gode at spille op ad. Vi har været glade for det i de tre år, vi har været i gang med samarbejdet, og vi glæder os derfor til at se frem til yderligere frem år.” lød det fra Kasper Jørgensen, da aftalen blev offentliggjort i forbindelse med GOGs spillerpræsentation.

Også fra den anden side af forhandlingsbordet var der stor tilfredshed med, at samarbejdet bliver forlænget, og ifølge Peter Frank, der er Country Sales Manager hos SELECT Sport A/S, har aftalen med GOG en positivt afsmittende effekt.

“Klubben har allerede åbnet døre for os til andre klubber bare ved at tale godt om vores samarbejde, så det her er rigtig interessant for os. Vi har klubber, der gerne vil spejle sig i det, GOG kan og står for, og hvis de så får at vide fra GOG, at ‘vi er super tilfredse med den aftale, vi har lavet med Select’, så bliver vi selvfølgelig også hørt, det er helt klart. For os er det interessant at have en af de bedste klubber i – ja det er jo faktisk Europa, når vi snakker Champions League – og i hvert fald helt i toppen af Danmark,” konstaterede Peter Frank om samarbejdet.

Foruden glæden over GOGs præstationer på håndboldbanerne, har Peter Frank og hans kollegaer også stor gavn af at deltage i GOGs partnernetværk, hvor sponsorerne på tværs af alle brancher kan mødes under uforpligtende forhold i forbindelse med de sportslige aktiviteter i Gudme.

“Vi vil være synlige, og vi vil gå ind i en dialog med klubben, men også med klubbens netværk og tale direkte med dem. Vi kan jo både levere tøj, bolde med logo, og vi kan alle de der ting, som for mange virksomheder er rigtig, rigtig interessant. Vi vil være en tændt spiller, for det er interessant at støtte klubben yderligere,” siger Peter Frank, der som tøjsponsor i sagens natur ærgrede sig sammen med mange andre GOG-fans, da DM-guldet glippede i den seneste sæson.

“Det skal ikke være nogen hemmelighed, at de der tre sekunder, der afgjorde, at GOG ikke blev mester, der sidder vi jo også og tænker, ‘nej, hvor er det små marginaler’. Men det er alligevel fantastisk at få sådan et samarbejde og så kunne sige, at vi har altså en af de absolut bedste klubber på øverste hylde i landet. Og samtidig får vi den her Champions League, det er jo fantastisk,” slår Peter Frank fast.

– Har I forberedt guldtrøjer til næste år?

“Jeg har hørt rygter om, at hvis man vinder mesterskabet, så er det noget med, at man i stedet for guldtrøjer, så er det af med tøjet, og så er det nøgenløb. Og jeg ville sætte pris på, at det er der vi ender,” lyder svaret med et stort smil, der hurtigt smitter til GOG-direktør Kasper Jørgensen, som garanteret står model til alle tænkelige medie-stunts, hvis bare DM-guldet havner i Gudme.

Billedtekst: GOG-direktør Kasper Jørgensen sammen med Peter Frank, der er Country Sales Manager hos GOGs tøjsponsor SELECT. Før sæsonstarten forlængede parterne den tre år gamle samarbejdsaftale med yderligere 5 år.