Tilbage til oversigt

TV er vild med GOG

Efter EM-pausen i januar har der de seneste tre uger været masser af fokus på GOG. På tre weekender er det blevet til fire kampe på TV 2s hovedkanal og masser af eksponering af den gule trøje og SU’VI:T Arena i Gudme.

 

To af kampene var semifinalen og finalen i pokalturneringens Santander Final4. Og så har der været to ligakampe. En hjemme mod Mors-Thy og en ude mod KIF Kolding København. Og så er der programsat yderligere to tv-kampe de næste uger.

 

”Det betyder, at vi har gjort det godt. På den måde kommer vi ud til alle vores kunder ude i stuerne. Men det betyder også, at vi kommer ud med alle de produkter, vi har. Det vil sige, at vi får god eksponering på det, vi har i SU’VI:T Arena, men også på vores spillertøj,” lyder det fra en glad direktør i GOG, Kasper Jørgensen.

 

Ifølge John Jäger, chefredaktør på TV 2 Sport, er GOG et tophold, der lige nu ikke er optaget af europæiske kampe som fx Aalborg Håndbold, Bjerringbro-Silkeborg og Skjern Håndbold. Så er vejen til tv-skærmen kortere, men det handler også om, at det sydfynske hold har præsteret godt og ligger nummer to i ligaen.

 

Sportslig succes er nøglen til at åbne flere døre. Og tv-kampe gør den gule vare fra Gudme mere attraktiv.

 

”Der er ingen tvivl om, at jo mere vi bliver vist og set, jo mere vi bliver eksponeret, des nemmere er det for os at få nogle gode priser for de produkter, der er. Det er vores spillertøj. Det er vores reklamer i hallen. Når man bliver vist på landsdækkende tv og har så højt et seerantal, som vi har haft specielt her den seneste måned, så betyder det noget for vores økonomi og den forretning, vi kan drive i GOG”, lyder det fra Kasper Jørgensen.

 

Når TV 2 Sport vælger tv-kampe, så handler det om, om holdene tidligere har trukket seere til skærmen, om de præsterer sportsligt, men det handler også om, hvordan stemningen i hallen er.

 

”Fx får Mors-Thy Håndbold flere tv-kampe, end man måske kunne forvente, fordi til deres kampe er hallen altid fyldt, publikum er med og stemningen er god. Sådan er det også i Gudme. Og det betyder også noget, når vi skal vælge kampe til tv,” fortæller chefredaktør John Jäger.

 

Den mest sete herrekamp i den her sæson var i SU’VI:T Arena i efteråret, hvor KIF Kolding København var på besøg. Den kamp så op mod 285.000 seere. Kampen i lørdags i Kolding havde kun 150.000, men det kan skyldes, at tennisstjernen Caroline Wozniacki spillede semifinale på TV 2 Sport samtidig, mener John Jäger, der nærmest pr automatik i mange år altid har valgt rivalopgøret som en sikker tv-kamp – og gør det stadig.

 

I SU’VIT Arena kan GOG også mærke, at der stadig er en særlig opmærksomhed omkring det klassiske møde mellem GOG og Kolding.

 

”Det er den tidligere top i dansk håndbold, der mødes. Og der er en lang historik omkring det. Det er tydeligt at se, når vi sælger billetter til de kampe, så er det nogle af dem, der bliver solgt hurtigst. Og det er bare fedt, at der er nogle kampe, der har et ekstra liv. Og er mere end bare en ligakamp,” lyder det fra GOG-direktør Kasper Jørgensen.

 

Den kommende tid har GOG yderligere to kampe, hvor tv-holdet dukker op. Lørdag den 3. marts bliver kampen ude mod Sønderjyske vist på TV 2, og hjemmekampen torsdag den 8. marts bliver vist på TV 2 Sport.

 

  

GOG tv-kampe på TV 2s hovedkanal siden EM-pausen:

 

Den 3. februar – semifinale i Santander Final4 mod Aalborg Håndbold – 182.000 seere i 2. halvleg

Den 4. februar – finale i Santander Final4 mod TTH Holstebro – 295.000 seere i 2. halvleg

Den 10. februar – ligakamp GOG – Mors-Thy Håndbold – 168.000 seere i 2. halvleg

Den 17. februar – ligakamp KIF Kolding København – GOG – 150.000 seere i 2. halvleg